Voľné pracovné miesta
Postup zverejnenia štátnozamestnaneckého miesta, ktoré obsadzujeme výberovým konaním.
Výberové konania sa zverejňujú na Centrálnom informačnom systéme štátnej služby (CISŠS), link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/list?Search.Status=published .
Štátnozamestnanecké miesto štátneho zamestnanca obsadzuje služobný úrad výberovým konaním
a) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov služobného úradu v služobnom úrade (ďalej len „užšie vnútorné výberové konanie“),
b) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov všetkých služobných úradov (ďalej len „širšie vnútorné výberové konanie“) alebo
c) zo štátnych zamestnancov všetkých služobných úradov a občanov, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby (ďalej len „vonkajšie výberové konanie“).
V zmysle zákona o štátnej službe osobný úrad zabezpečuje zverejnenie štátnozamestnaneckého miesta najmenej 15 pracovných dní od realizácie výberového konania.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pracovnej pozície: odborný pracovník centra znalostí
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát implementácie, inovácií a medzinárodných vzťahov, odbor podpory a inovácií sociálnej ekonomiky/sekcia sociálnej ekonomiky
Dohodnutý druh práce: Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov.
Opis pracovných činností:
Vykonáva:
• metodicky usmerňuje a koordinuje jednotný výkon činnosti odborného tímu Centra znalostí, pripravuje návrhy na zlepšenie implementácie odborných aktivít projektu,
• nastavuje systém práce, procesy, vypracúva a aktualizuje metodiky implementácie odborných aktivít, informuje účastníkov projektu o procesoch a postupoch implementácie ,
• pripravuje a aktualizuje plán podpory rozvoja sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania v kontexte NP ISE II (plán implementácie),
• pripravuje v spolupráci s príslušným Senior špecialistom SE v Centre znalostí a s Odborom koordinácie sociálnej ekonomiky MPSVR návrh analytických, metodických a výskumných zadaní pre odborný tím Centra znalostí a monitoruje ich plnenie,
• aktívne participuje na spracovaní a finalizácii odborných výstupov projektu, koordinuje a podporuje prácu externých expertov a sumarizuje ich výstupy,
• zabezpečuje pracovné stretnutia Senior špecialistov SE, zostavuje a vedie pracovné skupiny Centra znalostí, spolupracuje na ich úlohách, vyhotovuje zápisnice z odborných stretnutí,
• zostavuje plán práce odborného tímu, koordinuje a monitoruje plnenie úloh, zabezpečuje pravidelný reporting činností a výsledkov práce Centra znalostí,
• sleduje aktuálnosť a zabezpečuje aktualizáciu odborných materiálov , pracovných pomôcok, vzorových dokumentov a iných odborných materiálov projektu,
• koordinuje prípravu záverečnej súhrnnej správy o rozvoji sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania v SR,
• v úzkej spolupráci s Odborným pracovníkom poradenskej infraštruktúry pre manažment dát a informácií zabezpečuje komunikáciu výsledkov odbornej práce Centra znalostí,
• sumarizuje a zdieľa príklady dobrej praxe sociálneho podnikania,
• so Senior špecialistom SE Centra znalostí odborne zastrešuje vybrané aktivity vyplývajúce z memoránd o spolupráci ,
• pripravuje odborné podklady pre mediálne výstupy a aktualizáciu informácií na webovom sídle SE a sociálnych sieťach,
• na základe poverenia Senior špecialistu SE sa zúčastňuje na pracovných stretnutiach nevyhnutných pre výkon svojej činnosti,
• zúčastňuje sa na odborných podujatiach, vzdelávacích aktivitách, študuje odborné materiály pre potreby praxe,
• vykonáva ďalšie súvisiace činnosti, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie a podľa pokynov nadriadených zamestnancov,
• realizuje a implementuje zákon o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch,
Participuje:
• na príprave obsahu vzdelávania pracovníkov NP ISE II a obsahu odbornej podpory aktérov SE, spolupracuje na plánovaní aktivít vzdelávania a odbornej prípravy,
• spolupracuje pri nastavovaní a realizácií systému zdieľania a manažmentu informácií smerom do RC SE, na OKSE MPSVR a k ostatným aktérom sociálnej ekonomiky .
Pravidelné miesto: MPSVR SR - Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: ukončené VŠ vzdelanie II. stupňa a odborná prax minimálne 2 roky v oblasti sociálna ekonomika, sociálne podnikanie, alebo manažment a podnikanie, alebo právo a legislatíva, alebo ekonomika podniku, alebo verejné obstarávanie, alebo verejné financie
Požiadavky
Jazykové znalosti: znalosť cudzieho jazyka výhodou
Počítačové znalosti: pokročilé znalosti a skúsenosti s prácou v prostredí MS Office a pokročilý používateľ internetu
Ďalšie požiadavky:
- vodičský preukaz skupiny B
- organizačné schopnosti, samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť, komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme, schopnosť viesť ľudí, schopnosť riešiť konflikty
Plat: platová trieda 8 v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore.
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis,
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- písomný súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov za účelom obsadenia pozície v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pracovnej pozície:“ Odborný pracovník centra znalostí.“
Termín podávania žiadostí je od 29.04.2025 do 12.05.2025
Predpokladaný nástup od 01.06.2025
Trvanie pracovného pomeru: doba určitá - do 01.06.2026, s možnosťou predĺženia.
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Pribulová, MBA
Telefón: +421 22 0462 105
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pracovnej pozície: Senior špecialista SE
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát legislatívy a priamej a nepriamej podpory, odbor podpory a inovácií sociálnej ekonomiky/sekcia sociálnej ekonomiky
Dohodnutý druh práce: Koordinovanie požiadaviek a činností jednotlivých útvarov a odborov, spracovanie koncepčných a strategických materiálov pre jednotlivé oddelenia a zabezpečenie ich plnenia.
Opis pracovných činností:
Vykonáva:
• strategicky a koncepčne vedie, odborne usmerňuje a koordinuje realizáciu hlavnej aktivity projektu a ostatných odborných aktivít v oblastiach svojho pôsobenia a v úzkej spolupráci so Senior špecialistami SE,
• v súčinnosti s Odborom koordinácie sociálnej ekonomiky (OKSE) MPSVR a v úzkej spolupráci so Senior špecialistami SE nastavuje fungovanie a strategické smerovanie SE/SP na Slovensku s ohľadom na zákon 112/2018 o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch,
• koordinuje a podieľa sa s odborným tímom Centra znalostí na príprave rozvoja sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania v oblastiach svojho pôsobenia,
• odborne vedie a riadi pridelených odborníkov SE Centra znalostí v rámci referátu legislatívy a priamej a nepriamej podpory, vedie a aktívne participuje na práci expertných pracovných skupín v oblastiach svojho pôsobenia, konzultuje a schvaľuje odborné výstupy vo vybraných oblastiach zamerania CZ,
• v spolupráci s odborným tímom Centra znalostí pripravuje odporúčania a návrhy pre legislatívne úpravy Zákona 112/2018 a súvisiacej legislatívy v oblastiach svojho pôsobenia,
• v spolupráci so Senior špecialistami SE centra znalostí určuje dlhodobé smerovanie a zameranie činnosti Centra znalostí v kontexte vývoja sociálnej ekonomiky a podnikania na Slovensku,
• aktívne participuje na návrhu modelu udržateľnej poradenskej infraštruktúry SE,
• pripravuje odborné vstupy a odporúčania do návrhov stratégií, akčných plánov a návrhov verejných politík s presahom do sociálneho podnikania,
• aktívne participuje na prenose odborných poznatkov a informácií v rámci NP ISE II, smerom k odboru koordinácie sociálnej ekonomiky MPVSR a k ostatným aktérom sociálnej ekonomiky,
• zúčastňuje sa na pracovných stretnutiach, odborných podujatiach a vzdelávacích aktivitách v SR a v zahraničí, študuje odborné materiály pre potreby praxe,
• zúčastňuje sa rezortných a medzirezortných rokovaní a pracovných skupín,
• vykonáva ďalšie súvisiace činnosti, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie a podľa pokynov priameho nadriadeného zamestnanca,
Participuje:
• spolupracuje pri nastavovaní systému zdieľania a manažmentu informácií smerom do RC SE, na OKSE MPSVR a k ostatným aktérom sociálnej ekonomiky,
• spolupracuje na tvorbe koncepcie a obsahu vzdelávania pracovníkov NP ISE II a odbornej podpory ostatných aktérov SE z úrovne Centra znalostí,
• participuje na definovaní obsahového zamerania partnerskej spolupráce s Úradom pre verejné obstarávanie,
• pripravuje odborné podklady pre mediálne výstupy, aktualizáciu informácií na webovom sídle SE a sociálnych sieťach,
• spolupracuje s odbornými pracovníkmi NP ISE II, s externými partnermi projektu a ďalšími aktérmi SE.
Pravidelné miesto: MPSVR SR - Bratislava
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa a odborná prax minimálne 5 rokov v oblasti sociálna ekonomika, sociálne podnikanie, alebo hospodárska činnosť neziskových organizácií, alebo manažment a podnikanie, alebo financovanie a ekonomika podniku, alebo verejná politika, alebo verejné financie, alebo manažment poradenských a obchodných služieb.
Požiadavky
Jazykové znalosti: znalosť cudzieho jazyka výhodou
Počítačové znalosti: pokročilé znalosti a skúsenosti s prácou v prostredí MS Office a pokročilý používateľ internetu
Ďalšie požiadavky:
- vodičský preukaz skupiny B
- organizačné schopnosti, samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť, komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme, schopnosť viesť ľudí, schopnosť riešiť konflikty
Plat: platová trieda 10 v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore.
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis,
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- písomný súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov za účelom obsadenia pozície v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pracovnej pozície:“ Senior špecialista SE.“
Termín podávania žiadostí je od 29.04.2025 do 12.05.2025
Predpokladaný nástup od 01.06.2025
Trvanie pracovného pomeru: doba určitá - do 01.06.2026, s možnosťou predĺženia.
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Pribulová, MBA
Telefón: +421 22 0462 105
E-mail: denisa.pribulova@employment.gov.sk
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pozície: Regionálny/a koordinátor/-ka v národnom projekte Terénna sociálna práca a komunitné centrá (ďalej ako Spolu pre komunity) – aktivita Terénna sociálna práca
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: referát terénnej sociálnej práce, odbor terénnej sociálnej a komunitnej práce, sekcia sociálnej a rodinnej politiky
Dohodnutý druh práce:
Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov.
Opis pracovných činností:
Zabezpečuje:
- koordináciu aktivít spojených s výkonom terénnej sociálnej práce,
- potrebnú odbornú podporu a poradenstvo terénnym sociálnym pracovníkom, terénnym pracovníkom a odborným pracovníkom (OP),
- spoluprácu so zapojenými subjektmi na výkone terénnej sociálnej práce a ďalších príbuzných opatrení,
- metodické vedenie TSP,TP a OP,
- sieťovanie aktivít spojených s činnosťou OP,
- kontrolu a hodnotenie výkonu terénnej sociálnej práce a úrovne následných odborných činností v obciach, ktoré sú zahrnuté do NP TSPaKC,
- pravidelný monitoring, metodické usmerňovanie, poradenstvo a hodnotenie práce terénnych sociálnych pracovníkov, terénnych pracovníkov a odborných pracovníkov so zameraním na odbornosť vykonávaných činností, správnosť a primeranosť postupov,
- zaškolenie nových terénnych sociálnych pracovníkov, terénnych pracovníkov a odborných pracovníkov,
- komunikáciu s relevantnými organizáciami na regionálnej úrovni v oblasti sociálnej inklúzie,
- komunikáciu a spoluprácu s obcami/MVO s cieľom zabezpečiť plynulý a štandardný výkon terénnej sociálnej práce a následných odborných činností.
Vykonáva:
- ďalšie odborné činnosti v rámci projektu, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie,
- v zmysle svojho pracovného zaradenia je povinný dodržiavať a plniť úlohy, ktoré mu vyplývajú z riadiacej dokumentácie pre relevantný operačný program počas platného programového obdobia ako aj ostatných záväzných predpisov a vnútorných usmernení,
- zúčastňuje sa odborných školiacich podujatí a štúdiom odbornej literatúry si dopĺňa vedomosti, ktoré je povinný uplatňovať v praxi,
- je povinný dodržiavať predpisy, týkajúce sa bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,
- plní ďalšie úlohy na základe pokynov priameho nadriadeného zamestnanca.
Pravidelné miesto výkonu: oblasť Nitrianskeho kraja (okresy: Nitra, Zlaté Moravce, Topoľčany)
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: II. stupeň VŠ
Študijný odbor: preferujeme: sociálna práca, psychológia, právo, pedagogika a iné humanitné a sociálne vedy
Odborná prax:
- minimálne 2 roky odbornej praxe v sociálnej oblasti
- skúsenosť s vedením ľudí
Požiadavky
Počítačové znalosti: pokročilý používateľ internetu a balíka MS Office
Ďalšie požiadavky:
- ochota a schopnosť cestovať v rámci príslušných regiónov, ako aj v rámci Slovenska na pravidelné celoslovenské pracovné stretnutia;
- vodičský preukaz: skupina B - vítané
- orientácia v problematike sociálneho vylúčenia a chudoby výhodou;
- publikačná činnosť v odbornej problematike sociálnych služieb krízovej intervencie – výhodou;
- komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme;
- samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, schopnosť partnersky spolupracovať, schopnosť viesť ľudí, schopnosť riešiť konflikty;
- precíznosť, zodpovednosť, orientácia na výsledok;
Plat: platová trieda 8
Od 2000 €
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore v závislosti od skúseností uchádzača. Plat: platová trieda 8 v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis,
- motivačný list,
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe 2 roky.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pozície: Regionálny/a koordinátor/-ka v národnom projekte Terénna sociálna práca a komunitné centrá – aktivita Terénna sociálna práca“.
Termín podávania žiadostí je od 30.4 do 9.5.2025
Predpokladaný nástup od 1.6.2025
Trvanie pracovného pomeru: doba určitá do 31.5.2026, s možnosťou predĺženia
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Pribulová MBA
Telefón: +421 22 0462 105
E-mail: denisa.pribulova@employment.gov.sk
Oznámenie výsledku kvalifikovaného posúdenia životopisov – Expert so skúsenosťou („Expert by experience“) – pre register disponibilných osôb na výkon kontroly v sociálnych veciach (Dohoda o vykonaní práce).
Oznámenie výsledku kvalifikovaného posúdenia životopisov, ktorým sa obsadzovalo 8 voľných pracovných miest na dohodu o vykonaní práce: Expert so skúsenosťou („Expert by experience“) – pre register disponibilných osôb na výkon kontroly v sociálnych veciach, Národný projekt Podpora poskytovania komunitných a kvalitných sociálnych služieb, odbor sociálnych služieb (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov).
Osobný úrad evidoval 15 uchádzačov. Výberové konanie bolo úspešné.
Uchádzači boli o výsledku písomne vyrozumení.