Voľné pracovné miesta
Postup zverejnenia štátnozamestnaneckého miesta, ktoré obsadzujeme výberovým konaním.
Výberové konania sa zverejňujú na Centrálnom informačnom systéme štátnej služby (CISŠS), link: https://cisss.gov.sk/employee-selection/list?Search.Status=published .
Štátnozamestnanecké miesto štátneho zamestnanca obsadzuje služobný úrad výberovým konaním
a) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov služobného úradu v služobnom úrade (ďalej len „užšie vnútorné výberové konanie“),
b) zo štátnych zamestnancov a nadbytočných zamestnancov všetkých služobných úradov (ďalej len „širšie vnútorné výberové konanie“) alebo
c) zo štátnych zamestnancov všetkých služobných úradov a občanov, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby (ďalej len „vonkajšie výberové konanie“).
V zmysle zákona o štátnej službe osobný úrad zabezpečuje zverejnenie štátnozamestnaneckého miesta najmenej 15 pracovných dní od realizácie výberového konania.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vyhlasuje (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) pohovor na obsadenie pracovnej pozície: odborník SE pre oblasť legislatívy
Počet obsadzovaných miest: 1
Organizačný útvar: odbor koordinácie sociálnej ekonomiky, sekcia sociálnej ekonomiky
Dohodnutý druh práce:
Koordinačná a metodická činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných
Opis pracovných činností:
Vykonáva:
- pripravuje podklady a spracováva návrhy konaní v prípadoch, v ktorých je MPSVR SR prvostupňový správny orgán,
- analyzuje legislatívny rámec sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania, spracováva návrhy na jeho úpravu,
- komplexne zastrešuje, realizuje a implementuje problematiku zákona o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch v zmysle analytických, syntetických, metodických, poradenských, konzultačných a iných odborných prác a postupov,
- podieľa sa na tvorbe jednotnej metodiky posudzovania sociálnych podnikov a žiadostí o priznanie štatútu registrovaného sociálneho podniku (ďalej len "RSP"),
- podieľa sa na metodickom usmerňovaní RC SE, na tvorbe vzorov dokumentov pre potreby Regionálnych centier sociálnej ekonomiky (ďalej len "RC SE") a RSP v súvislosti s implementáciou zákona o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch v kontexte NP ISE II a možností využívania priamej a nepriamej podpory RSP,
- spracováva a aktualizuje odborné stanoviská k otázkam týkajúcim sa implementácie zákona o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch,
- v súvisiacich témach pripravuje osnovy a obsah vzdelávania zamestnancov NP ISE II a odbornej podpory aktérov SE, spracováva vstupy do projektových správ a súhrnnej správy o stave SE/SP za oblasť svojho pôsobenia,
- na základe poverenia sa zúčastňuje na tuzemských a zahraničných pracovných stretnutiach nevyhnutných pre výkon svojej činnosti, zúčastňuje sa na odborných podujatiach, vzdelávacích aktivitách,
- vykonáva ďalšie súvisiace činnosti, ktoré vyplynú z potrieb národného projektu počas jeho realizácie a podľa pokynov nadriadených zamestnancov
Pravidelné miesto: Špitálska 4,6,8, Bratislava,
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: VŠ vzdelanie II. stupňa
Osobitný kvalifikačný predpoklad: nevyžaduje sa
Študijný odbor: nevyžaduje sa
Odborná prax: odborná prax minimálne 2 roky v oblasti sociálna ekonomika, sociálne podnikanie, alebo manažment a podnikanie, alebo právo a legislatíva, alebo ekonomika podniku, alebo verejné obstarávanie, alebo verejné financie
Požiadavky
Jazykové znalosti: znalosť cudzieho jazyka výhodou
Počítačové znalosti: pokročilé znalosti a skúsenosti s prácou v prostredí MS Office a pokročilý používateľ internetu
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, samostatnosť, flexibilita, spoľahlivosť, zodpovednosť, komunikatívnosť, asertivita, schopnosť pracovať v tíme, schopnosť riešiť konflikty
Plat: Platová trieda 8. v zmysle zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Mzdové podmienky budú upresnené na pracovnom pohovore v závislosti od skúseností uchádzača.
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu
- profesijný štruktúrovaný životopis, (uviesť deň, mesiac, rok pri pracovných skúsenostiach)
- kópia vysvedčenia, alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnenie požiadavky odbornej praxi v trvaní min. 2 rokov.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „pohovor na obsadenie pracovnej pozície“: odborník SE pre oblasť legislatívy.
Termín podávania žiadostí je: od 08.09.2025 do 17.09.2025
Predpokladaný nástup od: 01.10.2025
Trvanie pracovného pomeru: na 1. rok s možnosťou predĺženia
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Jana Hricková /Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: 02/20462121 / 02/20462105
E-mail: jana.hrickova@employment.gov.sk / denisa.pribulova@employment.gov.sk
Oznámenie výsledku výberového konania.
Na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR (podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov) sa dňa 3.9.2025 uskutočnili výberové konania, ktorými sa obsadzovali funkcie vedúcich zamestnancov v organizačnom útvare odboru správy a prevádzky:
- vedúci oddelenia prevádzky a služieb,
- vedúci oddelenia autodopravy.
Na základe posúdenia dokladov, výsledku testu overenia schopností a osobných vlastností
a pohovoru so zúčastnenými uchádzačmi určila výberová komisia úspešného uchádzača, ktorý vyhovel stanoveným kritériám v jednotlivých výberových konaniach na 1. mieste:
- Ing. Veronika Šantavá,
- Mgr. Peter Horváth.
Výberové konanie bolo úspešné.
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu na obsadenie pracovnej pozície: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia – príprava obsahu videí“ v Národnom projekte Podpora poskytovania komunitných a kvalitných sociálnych služieb
Organizačný útvar: odbor sociálnych služieb
Počet obsadzovaných miest: 1
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- tvorba stanovísk prepojených na politiku v oblasti sociálneho začlenenia alebo pre špecifické témy v oblasti sociálneho začlenenia,
- tvorba analytických, syntetických, konzultačných a iných odborných prác a postupov,
- príprava podkladov a obsahového rámca k audiovizuálnym materiálom ku štandardom kvality v sociálnych službách
- komunikácia s vybranými odbornými organizáciami a odbormi MPSVR SR za účelom prípravy audiovizuálnych materiálov
- ďalšie súvisiace činnosti v rámci projektu, ktoré vyplynú z potrieb NP PKS počas jeho realizácie.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
Odborná prax:
- prax 5 rokov v oblasti sociálnych služieb alebo
- v oblasti legislatívy sociálnych služieb a
- v oblasti procesov transformácie sociálnych služieb a prechodu na komunitné služby
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk (B2) - vítané
Počítačové znalosti: MS Office
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, spoľahlivosť, flexibilita, komunikatívnosť a samostatnosť, skúsenosť s prípravou audiovizuálnych materiálov vítaná
Pravidelné miesto výkonu práce: MPSVR SR, z domu
Druh pracovnej činnosti: Dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 28,65 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis, preferovaný vo formáte Europass, obdobie pracovných skúseností/vzdelania prosíme uvádzať vo formáte DD.MM.RRRR – DD.MM.RRR
- kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti,
- čestné vyhlásenie o splnení požiadavky odbornej praxe v dĺžke 5 rokov.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Expert v oblasti sociálneho začlenenia – príprava obsahu videí“.
Termín podávania žiadostí je: od 16.09.2025 do 22.09.2025
Predpokladaný nástup: 15.10.2025
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: +421 2 2046 2105
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu „Expert/ka v oblasti sociálneho začlenenia“ – externý expert/ka Podaktivity 1.1 Identifikácia potrieb v oblasti odbornej prípravy a tvorba obsahu odbornej prípravy, Modul 1 – Význam a hodnoty inšpekcie v sociálnych veciach, v kontexte realizácie národného projektu Rozvíjanie odborných kapacít Inšpekcie v sociálnych veciach (NP ROKI)
Organizačný útvar: oddelenie projektov, Inšpekcia v sociálnych veciach
Počet obsadzovaných miest: 1
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- tvorbu analytických, syntetických, konzultačných a iných odborných podkladov, materiálov a postupov pre rozvoj odborných kompetencií a zvyšovanie profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- tvorbu odborných podkladov a návrhov legislatívnych zmien v súvislosti s rozvojom odborných kompetencií a zvyšovaním profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- spoluprácu na odborných aktivitách v súvislosti s rozvojom odborných kompetencií a zvyšovaním profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- účasť na stretnutiach fokusových skupín, okrúhlych stolov, konzultačných stretnutiach a ďalších odborných aktivitách súvisiacich s tematickými oblasťami projektu, vrátane ich hodnotenia,
- tvorbu a vyhodnocovanie dotazníkov, spätných väzieb a ďalších typov hodnotení v oblasti odborných tém projektu,
- realizácia a hodnotenie aktivít pilotnej implementácie výstupov projektu v tematickej oblasti projektu v rámci Podaktivity_1 NP ROKI: Posilňovanie odborných kapacít zamestnancov Inšpektorátu sociálnych vecí v Module 1 – Význam a hodnoty inšpekcie v sociálnych veciach.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, min. 4 roky praxe
Odborná prax:
- preukázateľná skúsenosť s výučbou alebo aplikáciou etických princípov a riešením etických dilem v praxi v sociálnych veciach.
- preukázateľná odborná činnosť v oblastiach hodnotenia kvality v sociálnych veciach, alebo inšpekcie v sociálnych veciach, pričom za odbornú prax v týchto oblastiach sa považujú: preukázateľné analytické a koncepčné činnosti a/alebo pedagogická a výskumná činnosť a/alebo iná obdobná odborná činnosť.
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk (B2) a nemecký jazyk (B2) vítané
Počítačové znalosti: MS Word, MS Excel, MS Outlook
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, spoľahlivosť, flexibilita, komunikatívnosť a samostatnosť
Druh pracovnej činnosti: dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 29,17 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis,
- kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- dokumenty preukazujúce splnenie požiadavky odbornej praxe v požadovanom rozsahu (napr. pracovné zmluvy a pracovné náplne, potvrdenia o zapojení do projektov a pod.),
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Zaradenie do výberového procesu - Expertov a expertiek v oblasti sociálneho začlenenia – externý expert pre Modul 1“.
Termín podávania žiadostí je: od 16.09.2025 do 22.09.2025
Predpokladaný nástup: od 15.10.2025
Miesto výkonu práce: Seberíniho 2, Bratislava
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: +421 2 2046 2105
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu „Expert/ka v oblasti sociálneho začlenenia“ – externý expert/ka Podaktivity 1.1 Identifikácia potrieb v oblasti odbornej prípravy a tvorba obsahu odbornej prípravy, Modul 5 – sebarozvoj, v kontexte realizácie národného projektu Rozvíjanie odborných kapacít Inšpekcie v sociálnych veciach (NP ROKI)
Organizačný útvar: oddelenie projektov, Inšpekcia v sociálnych veciach
Počet obsadzovaných miest: 2
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- tvorbu analytických, syntetických, konzultačných a iných odborných podkladov, materiálov a postupov pre rozvoj odborných kompetencií a zvyšovanie profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- tvorbu odborných podkladov a návrhov legislatívnych zmien v súvislosti s rozvojom odborných kompetencií a zvyšovaním profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- spoluprácu na odborných aktivitách v súvislosti s rozvojom odborných kompetencií a zvyšovaním profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- účasť na stretnutiach fokusových skupín, okrúhlych stolov, konzultačných stretnutiach a ďalších odborných aktivitách súvisiacich s tematickými oblasťami projektu, vrátane ich hodnotenia,
- tvorbu a vyhodnocovanie dotazníkov, spätných väzieb a ďalších typov hodnotení v oblasti odborných tém projektu,
- realizácia a hodnotenie aktivít pilotnej implementácie výstupov projektu v tematickej oblasti projektu v rámci Podaktivity_1 NP ROKI: Posilňovanie odborných kapacít zamestnancov Inšpektorátu sociálnych vecí v Module 5 – sebarozvoj.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, min. 4 roky praxe
Odborná prax:
- preukázateľná skúsenosť s tréningom sebareflexie, kritického myslenia, mindfulness, zvládania stresových situácií a riešenia konfliktov.
- preukázateľná odborná činnosť v oblastiach prevencie vyhorenia, alebo skúsenosti s poskytovaním supervízie v sociálnych veciach, pričom za odbornú prax v týchto oblastiach sa považujú: preukázateľné analytické a koncepčné činnosti a/alebo pedagogická a výskumná činnosť a/alebo iná obdobná odborná činnosť.
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk (B2) a nemecký jazyk (B2) vítané
Počítačové znalosti: MS Word, MS Excel, MS Outlook
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, spoľahlivosť, flexibilita, komunikatívnosť a samostatnosť
Druh pracovnej činnosti: dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 29,17 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis,
- kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- dokumenty preukazujúce splnenie požiadavky odbornej praxe v požadovanom rozsahu (napr. pracovné zmluvy a pracovné náplne, potvrdenia o zapojení do projektov a pod.),
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Zaradenie do výberového procesu - Expertov a expertiek v oblasti sociálneho začlenenia – externý expert pre Modul 5“.
Termín podávania žiadostí je: od 16.09.2025 do 22.09.2025
Predpokladaný nástup: od 15.10.2025
Miesto výkonu práce: Seberíniho 2, Bratislava
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: +421 2 2046 2105
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR vyhlasuje výzvu pre záujemcov a záujemkyne o zaradenie do výberu „Expert/ka v oblasti sociálneho začlenenia“ – externý expert/ka Podaktivity 1.1 Identifikácia potrieb v oblasti odbornej prípravy a tvorba obsahu odbornej prípravy, Modul 6 – manažérske zručnosti, v kontexte realizácie národného projektu Rozvíjanie odborných kapacít Inšpekcie v sociálnych veciach (NP ROKI)
Organizačný útvar: oddelenie projektov, Inšpekcia v sociálnych veciach
Počet obsadzovaných miest: 2
Hlavné činnosti a zodpovednosť za:
- tvorbu analytických, syntetických, konzultačných a iných odborných podkladov, materiálov a postupov pre rozvoj odborných kompetencií a zvyšovanie profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- tvorbu odborných podkladov a návrhov legislatívnych zmien v súvislosti s rozvojom odborných kompetencií a zvyšovaním profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- spoluprácu na odborných aktivitách v súvislosti s rozvojom odborných kompetencií a zvyšovaním profesionality Inšpekcie v sociálnych veciach,
- účasť na stretnutiach fokusových skupín, okrúhlych stolov, konzultačných stretnutiach a ďalších odborných aktivitách súvisiacich s tematickými oblasťami projektu, vrátane ich hodnotenia,
- tvorbu a vyhodnocovanie dotazníkov, spätných väzieb a ďalších typov hodnotení v oblasti odborných tém projektu,
- realizácia a hodnotenie aktivít pilotnej implementácie výstupov projektu v tematickej oblasti projektu v rámci Podaktivity_1 NP ROKI: Posilňovanie odborných kapacít zamestnancov Inšpektorátu sociálnych vecí v Module 6 – manažérske zručnosti.
Kvalifikačný predpoklad
Vzdelanie: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, min. 4 roky praxe
Odborná prax:
- preukázateľná skúsenosť s tréningom manažérskych zručností a/alebo s budovaním tímu (teambuilding) a podporou efektívnej komunikácie v oblastiach sociálnych vecí,
- preukázateľná odborná prax s vedením tímu, manažmentom a riadením času (sebamanažment) v oblastiach sociálnych vecí, pričom za odbornú prax v týchto oblastiach sa považujú: preukázateľné analytické a koncepčné činnosti a/alebo pedagogická a výskumná činnosť a/alebo iná obdobná odborná činnosť.
Požiadavky
Jazykové znalosti: anglický jazyk (B2) a nemecký jazyk (B2) vítané
Počítačové znalosti: MS Word, MS Excel, MS Outlook
Ďalšie požiadavky: organizačné schopnosti, spoľahlivosť, flexibilita, komunikatívnosť a samostatnosť
Druh pracovnej činnosti: dohoda o vykonaní práce
Mzdové ohodnotenie: 29,17 EUR / hodinová sadzba brutto
Požadované doklady a prílohy:
- žiadosť o zaradenie do výberového procesu,
- profesijný štruktúrovaný životopis,
- kópia dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- dokumenty preukazujúce splnenie požiadavky odbornej praxe v požadovanom rozsahu (napr. pracovné zmluvy a pracovné náplne, potvrdenia o zapojení do projektov a pod.),
- čestné vyhlásenie o bezúhonnosti.
Žiadosť s dokladmi a prílohami doručte do podateľne Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava alebo poštou na adresu: Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, osobný úrad, Špitálska 4, 6, 8, 816 43 Bratislava, v obálke označenej heslom: „Zaradenie do výberového procesu - Expertov a expertiek v oblasti sociálneho začlenenia – externý expert pre Modul 6“.
Termín podávania žiadostí je: od 16.09. 2025 do 22.09.2025
Predpokladaný nástup: od 15.10. 2025
Miesto výkonu práce: Seberíniho 2, Bratislava
Kontakt pre poskytnutie informácií:
Meno a priezvisko kontaktnej osoby: Mgr. Denisa Šinály, MBA
Telefón: +421 2 2046 2105